Mynet | Blog Anasayfa | Email
Favorilerime Ekle | Giriş

Teknolojiye ve Hayata Dair

  • Ana sayfa
  • Öneriler
  • Ziyaretçi Defteri
  • Windows
  • Pc Güvenlik
  • İletişim

Süt İçerek Zayıflayın

13 Temmuz, 2007 Cuma İhbar Et Etiketler : diyet sağlık

(0 Oy, 5 üzerinden 0 puan )
Loading ... Oyunuz Gönderiliyor ...

Erciyes Üniversitesi (EÜ) Atatürk Sağlık Yüksekokulu Beslenme ve Diyetetik Bölümü Başkanı Doç. Dr. Neriman İnanç, KLA’nın mandıra ve sığır işkembelerinde bulunan bir bakteri tarafından sentezlendiğini söyledi.

KLA’nın kanseri önlediği, yağ depolarında ve kan şekeri düzeyinde azalma sağladığı ve bağışıklığı artırdığının hayvan çalışmaları ile ortaya konduğunu kaydeden İnanç, üniversitenin diyetetik bölümünde de yaşları 22-48 arasında değişen 24 obez kadın üzerinde çalışma yapıldığını anlattı. Obez kadınlardan 12’sinin diyetlerine günde 1.8 gram KLA’nın 8 hafta süre ile ilave edildiğini ve diyet uygulanan diğer obez kadınlarla karşılaştırıldığını belirten İnanç, şu bilgileri verdi:

"KLA verdiğimiz 12 kadının vücut ağırlığı, beden kitle indeksi, bel ve kalça çevresi ölçümlerinde azalma sağlanmıştır, ancak vücut yağ ve kas oranları değişmemiştir. Ayrıca serum trigliserid, kolesterol vekötü kolesterol olarak bilinen LDL ve VLDL düzeyleri düşmüş, iyi kolesterol olarak bilinen HDL düzeyinde etkili olmamıştır. Bel ve kalça çevresi oranının yüksek olması, ‘Abdominal Obezite’nin göstergesi olduğundan koroner kalp hastalıklarına yakalanma riskinin fazla olduğunun işaretidir. Çalışma sonucunda, KLA’nın kalp hastalıkları için risk faktörü olarak bilinen bel kalça çevresi ölçümlerinde azalma sağlamasının bu hastalıklardan korunmada kullanımının yarar sağlayabileceği düşünülmüştür."

Gelinen noktada, KLA’nın ağırlık kaybettirici ajan olarak obezlerde ve yüksek risk grubu olan diyabetik hastalarda kullanıldığını dile getiren İnanç, "Toksik etkisi ile ilgili çalışmalarda, organlarda histopatolojik hasara ve hematolojik anormalliklere neden olmamış, ancak bazı durumlarda yüzde 1 verilmesi sonucunda karaciğerde büyüme görülmüştür." diye konuştu.

İnanç, halk arasında kalsiyum kaynağı olarak bilinen süt ve süt ürünlerinin yapılan çalışmalardan sonra ortaya çıkan faydalarının gözardı edilmemesi gerektiğine işaret etti.

İnek sütü türevlerindeki KLA içeriğinin, mera ve otlaklarda beslenen ineklerde daha fazla olacağını vurgulayan İnanç, şöyle devam etti:

"Peynirlerin gramında 3.59-7.97 miligram KLA bulunmaktadır. Günlük tüketimin erkekler için 212 miligram/gün, kadınlar için ise 151miligram/gün olduğu belirtilmektedir. Gereksinmenin yüzde 60’ı süt ürünlerinden, yüzde 37’si et ürünlerinden sağlanmaktadır."

Yorumlar

  1. 505selvi İhbar Et
    14 Temmuz, 2007 Cumartesi

    ne demek istediğinizi pek anlamış değilim?yani nasıl zayıflayabilirim?

  2. xvolvox İhbar Et
    14 Temmuz, 2007 Cumartesi

    Merhaba 505selvi bu yazı bir araştırma yazısı olduğu için paylaşmak istemiştim ayrıca bu konuda bilgi sahibi olmadığımdan yardımda bulunamıyorum biliyorsunuz diyet işi şakaya gelecek bir durum değil bu yüzden yanlış yönlendirme yapmak istemem bu yüzden sizden özür diliyorum…

  3. phantom63 İhbar Et
    6 Ağustos, 2007 Pazartesi

    bence yazınız anlaşılır vede çok faydalı.teşekkürler

Yorum yazmak için Giriş yapınız
  • Arşiv

    • Şubat 2008
    • Ocak 2008
    • Aralık 2007
    • Kasım 2007
    • Ekim 2007
    • Eylül 2007
    • Ağustos 2007
    • Temmuz 2007
  • Kategoriler

    • Aşk (23)
    • Din (3)
    • Doğa (6)
    • Dünya (45)
    • Edebiyat (25)
    • Eğitim (6)
    • Finans (2)
    • Haber (14)
    • Hayvanlar (2)
    • Hobi (2)
    • Kadın (17)
    • Kariyer (7)
    • Kitap (2)
    • Magazin (1)
    • Mizah (30)
    • Moda (1)
    • Müzik (8)
    • Otomobil (1)
    • Oyun (3)
    • Sağlık (10)
    • Seyahat (1)
    • Sinema-TV (3)
    • Siyaset (7)
    • Spor (16)
    • Şiir (8)
    • Tarih (11)
    • Teknoloji (55)
    • Yemek (2)

    RSS

    • RSS Blog


Mynet Blog WordpressMU alt yapısını kullanmaktadır.